Gaji Cipot!!! (duit di mana kau duit)

Aduh2 macam2 nak kena bayar nih, hutang piutang macam2 tapi gaji kecik la pulak!! nasib badan lah labu. labi pon tak dapat nak menolong deh!!


Pening kepala memikirkan semua masalah ini yang membelengu benak fikiran sampai naik senak perot nih,sudah takdir dapat pkerjaan ini yg gaji nya ciput. tu lah dulu mak bapak suruh belajar rajin2 tapi aku buat bodoh jer,bagai mencurah air di atas daun keladi,pe mak bapak cakap masuk telinga kanan,keluar ke telinga kiri, so bila dah besar panjang macam nih baru lah mengerti apa yang mak bapak cakap tu dulu adalah demi masa depan kita juga,so sekarang memang menyesal tak sudah. kalau dapat putar masa, aku nak belajar rajin2 dan belajar sampai ke menara gading berserta dapat kerja yang bagus2 dan gaji beribu2. tapi tu angan-angan jer yang tidak akan menjadi kenyataan pon. sudah takdir hidup macam nih so, kena lah redha jer...


Best nya kalau ada duit banyak berkoyan2!!!!!!!


Duit .... oh duit, bila lah aku nak jadi kaya nih. aku nih kawin pon belum lagi, nak kawin pun di zaman sekarang nih kena fikir 1000x, tak ada duit berkoyan koyan, beribu-ribu memang jadi bujang terlajak lah jawabnya. kos hidup di zaman sekarang nih makin tinggi, hidup bujang jer duit pun tak pernah nya nak cukup2, asyik kurang duit jer. tapi aku kena juga kawin, tapi kalau dah kawin mampu ker aku nanti nak sara  isteri dan anak2 dll(jauh nya berfikir,hu3).



Syok nya kawen!!!!!!!!!!!!

Dengar kawan2 yang sudah kawin bercerita pasal bajet kewangan dia bila dah ada anak2 mang kos nya sangat besar. tapi itu lah nama nya berkorban dan pengorbanan tapi jangan si suami strees lalu terkorban sudah ler..hu3. memang ada kawan2 cakap bila dah kawin nih ada jer rezeki akan masyuuk je..inssyallah,harap2 macam tu lah hendaknya. tapi aku tengok kawan2 aku yang dah berkeluarga nih macam nak pecah kepala jer memikirkan hal hal membahagikan duit nih, jadi aku cuma boleh tolong menjadi pendengar yang setia jer lah sebab aku nak tolong pun tak terdaya sebab duit gaji aku pun ciput jer. duit gaji dapat awal bulan, setengah bulan jer aku sangap dah sebab kehabisan duit(kais pagi makan pagi,kais petang makan petang,kadang2 dah tak ada benda dah nak di kais dah)..hu3



Arrgggghhh strees nya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tapi sesungguhnya aku bersyukur sebab aku ada kerja(tidak lah menggangur).dapat gaji bulan2, dapat enjoy2, dapat bagi mak duit sikit untuk belanja barang dapur dll. biarlah gaji sekecil mana pun janji duit itu halal dan berkat....

Tapi tetap pening juga nih nak memikir masalah hal duit nih. 
sampai tahun ke tahun pun belum tentu dapat settle semua masalah ini!!!!!
inssyallah semuanya dapat di atasi.. amin!!! BILA LAH NAK JADI KAYA NIHHHHHHHHHH????help me........?








Comments

Popular posts from this blog

Result Sijil Pelajaran Malaysia(SPM)

Mencari Kedamaian Hati

Jalan-Jalan Di Ladang Anggur Sendayan Village.