Posts

Showing posts from July, 2011

adik aku excident

Image
As Salam, Pada 30-7-2011 sabtu malam adik aku yang bongsu kemalangan motorsikal yang mengakibatkkan kematian. kawan baik dia meninggal di tempat kejadian akibat cedera parah. Dah lah motorsikal nya tak ada insurans,lotex motor mati,dia pulak tak ada lesen. motorsikal nye kat balai polis kota lagi, mungkin motor tu tak kan keluar dr balai.. sbb banyak problem la nanti. sekarang kes nih dah jadi kes polis dan juga mahkamah..

Agen inssurans pon sibuk jer datang rumah nak buatkan claim insssurans dll. tak tau lah dia orang nih jenis ambik kesempatan atau pon nak membantu. mak bapak aku kesian aku tengok, tu lah jadi anak dengar lah cakap mak bapak, bila dah macam nih, mang sangat-sangat menyusahkkan mak bapak. tu lah pengajaran buat adik aku, cakap mak bapak dia lawan.. kan sekarang dah dapat balasan nye.. nasib nasib,, nasib badan,, dan selamat berpuasa kepada semua umat islam...   

jAuHi ciCaK tOkEk

Image
Menjual benda haram adalah haram," kata muftiperak, Tan Sri Harussani Zakaria. Belaiu mengulas berhubungmuzakarah jawatankuasa majlis fatwa kebangsaan bagi hal ehwal agama islam malaysia ke-95 jun lalu,      yang memutuskan hukuman memakan dan berubat menggunankkan cicak tokek atau gecko adalah haram. Harussani berkata, orang ramai perlu peka, malah menjauhi daripada menggunakkan reptilia itu kerana sudah diputuskan jawatankuasa majlis fatwa
kebangsaan. "Bukan saja jual, malah beli pun tak boleh. jesteru saya nasihatkan mereka supaya menjauhinya," katanya. Ditanya dakwaan sesetengah pihak konon nya binatang itu boleh mengubati Aids, beliau tidak mengatahui perkara itu dan sehingga kini belum disahkan kementerian kesihatan malaysia. Selasa lalu, akhbar melaporkan muzakarah jawatankuasa majlis fatwa kebangsaan bagi hal ehwal agama islam malaysia ke-95 memutuskan haram memakan dan berubat dengan cicak tokek. Dalam satu kenyataan menerusi laman web jabatan kemajuaan islam malaysia…