Posts

Showing posts from 2012

Jom Pergi Jalan-Jalan Ke Thailand

Image
Ye yeh... KEJORA buat lawatan ker THAILAND!! tak sabor nya nak pergi... nak pi buat pasport dulu.. Siapa nak ikot jom lah, tapi kena duduk atas bumbung bas lah... hahahhahaaha...

Hari Last Pelajar Praktikal Di Unit Ekonomi & Usahawan

Image
Dua orang student praktikal di KEJORA (Unit Ekonomi Dan Usahawan) telah tamat menjalani sesi latihan industri selama 5bulan. Lama tu dia orang berada di Bahagian aku, sedih juga lah sebab kita orang rapat giler. Memang sayu hati ini, lagi-lagi hari last dia orang, aku tak ada bersama dia orang sebab aku kena kerja luar ke melaka. 
 1) Nurashikin Binti Abd Ghani Umur 20tahun, Berasal dari Felda Air Tawar 4, Dan Study di Politeknik Melaka.
2) Nur Zarina Binti Busiran Umur 20tahun, Berasal dari Felda Lok Heng, Dan Study di Politeknik Port Dikson.

Semoga Berjumpa Lagi Ye, Jaga Diri Bebaik And Study Rajin-Rajin Ye!! GOOD LUCK.. Ade salah silap aku mintak maaf, halal kan makan dan minum...  BYE BYE !!



Sinar KEJORA Bulan November 2012

Image
Dapatkan Naskah Majalah Sinar KEJORA bagi Bulan November Di Pasaran Sekarang, Dengar-dengar tengah laris di pasaran sekarang, laku macam pisang goreng panas wo.. hahahhahaha...

Sebab nya laku majalah Sinar KEJORA ini Adalah kerana ade sisipan gambar-gambar kami, hahahhaahaha..... sungguh awesome !! sila lihat gambar-gambar di bawah.. hihihihihihihi










Dapatkan segara sementara stok masih ada di pasaran. hahahahahhaa cepat cepat stok terhad!! kihkihkihkih... 

Jalan-Jalan Ke Genting Highland

Image
Sisipan perjalanan aku ke genting highland, seribu kegembiraan tercalit dalam perasaan dan tidak sesekali rasa menyesal pergi ke sana!! memang gembira sangat-sangat, terasa semua strees dan kepenatan berkerja hilang setibanya kaki menjejak kan kaki di genting higland. Rasa macam tak nak balik je, rasa macam nak terus ada dekat sana je, sebab nya susasana dia sungguh tenang, aman, sejuk dan jauh dari bandar..
Ini antara permainan yang ada di genting highland!!!
Roller Coaster 
Space Shoot
Buaian Meroyan
 Permainan Di Air Dan Naga
 Snow World







Inssyallah, ade rezeki nak mai lagi tempat ini!!! Memang seronok lah.. Terbaikkkkk!! JEMPOL

Selamat Hari Raya Aidiladha

Image
Selamat Menyambut Hari Raya Aidiladha Kepada Semua Rakan-Rakan Saya, Saudara Mara, Ahli Keluarga Saya Dan Juga Yang Mengenali Saya!!! Semoga Raya Qurban Kali Ini Memberi Seribu Kebahgiaan Sesama Kiter Bersama Keluarga Tersayang Dan Insan Yang Di Sayangi... Bersama-sama kiter Bersederhana di raya Qurban Ini.

Yahoooo.... JOM BERCUTI

Image
Bersiap sedia ke kuala lumpur kejap lagi, dan pergi ker GENTING HIGHLAND!!! yahooooo......

Hari Pertama Puasa

Image
Selamat Menyambut Bulan Ramadhan 
Hari pertama puasa memang rasa lain macam sungguh, tetapi aku tunggu dan tertunggu hadirnaya ramadhan tiap-tiap tahun. rasa gembira sangat sangat bila tiba nya ramadhan. Hari pertama puasa aku cuma sahur minum susu sd II dan Apple Cider jer. Rasa Senak pulak perut ni. Harap-harap boleh kurus lah tahun 2012 ni. aku dah bermodal rm8oo untuk susu sd II. harapan nya semoga ada sirna dan harapan yang aku usahakkan ini akan berjaya dan sukses.. inssyallah.. amin!!! 


Pengembaraan Ke Perak!!

Image
Majlis Perasmian RTC Di Seputih Selama, Perak
11 sampai 13 julai 2012 aku pergi ke Perak, Mak ai jauh giler perjalanan. Tempat aku nak pergi ni dah nak ke sempadan pulau pinang. memang jauh sangat, rasa nak patah pinggang ni duduk dalam bus. nama je bus ekspres tapi hampeh betul lah. orang biasanya naik bus ekspres kebiasanya mesti kesejukan sampai tak cukup kain nak di tarik untuk berselimut sebab kesejukan. Tapi naik bus ekspres yang ini kan, aku rasa macam  nak buka baju je. panas giler lah siot sebab air cond rosak. memang boleh gila lah duduk dalam bus ni.
Ini lah Hotel Tempat Aku Menginap!! Best Best Best
Sehari Perjalanan pergi, sehari untuk program majlis perasmian RTC di Kg seputih, Perak. Memang ramai orang kampung datang serbu tuh. lagi-lagi ada fiesta makan durian, yang malang nya aku tak sempat rasa pun durian tu. sebab nya dah kena blocking tempat tu dengan orang-orang awam. tak apa lah, kira tak ada rezeki lah tu. tak apa nanti aku beli sendiri jer. Dan juga satu hari lagi…

Serba Salah Sesangat

Image
Aku rasa serba salah betul lah sekarang ini. sepatutnya staf bahagian aku kena pergi ke lanjut, pahang sebab ada kursus kat sana. ini aku dengar-dengar dia mc sebab kemalangan motorsikal. lepas tu pegawai aku cakap, zaidi esok standby baju-baju. maybe kau yang akan ganti jadi urusetia.
Lepas tu pagi tadi ini, aku datang pakai baju kerja dan tak bawak baju pun. pegawai aku tanya lah aku mana baju-baju kau. saja je aku cakap saya tak tahu pon kena pergi, tak ada call pon malam tadi. peh, temper je muka pegawai aku, ape lagi kena lah aku membebel free. tak apa lah, benda yang lepas usah di kenang lagi. hahaha

Anak Buah kesayangan!!

Image
Anak buah kesayangan aku dah masuk 6 bulan , tak sabar nak tengok dia bejalan!! makin comel anak buah den nih!! geram tengok dia.. lama dah tak jumpa dia nih.. 





@ Nur Alya Alisha _Photo 1/6/2012

AJK Pesta Tanjung Balau 2012

Image
Penat Lelah Kerja 1 Mei 2012(Pesta Tanjung Balau) akhir nya mendapat penghargaan dari pihak pengurusan!! Terima kasih banyak-banyak!! Tapi.........
Surat-surat semua AJK peserta, Termasuk aku sekali, surat-surat nya aku lah yang buat.. HAHAHAHAHA!! tak suprise dah jadi nya.. KAHKAHKAH.. PITAM SEH.... hihihihihhi 

Kena Gigit Lebah

Image
Masa Otw nak pergi kerja pagi tadi, sedang membawa motorsikal. aku kena sengat dengan lebah kat bahagian tangan!! peh sakit giler lah, bisa nya tangan aku nih, rasa berdenyut-denyut sangat, bengkak besar tuh. Pergi klinik doktor tak bagi suntikan buang bisa pon, dia bagi ubat sapu dan pil jer. Peh ni pon masih sakit lagi.. Bisa nya masih ada lagi nih, ape lah doktor tu, dah lah tak bagi surat mc, nak buat kerja pun susah tangan macam ni. Dah lah badan rasa lemah ni, kan demam lagi..spoil betul lah hari ini!!! 

Alya Alisha dah 5bulan lebih!!

Image
Anak buah kesayangan aku dah masuk 5bulan lebih dah, dah pandai meniarap dah!! biler lah alya alisha nih nak berjalan .. hihihihi!! kalau dah pandai jalan lagi lah hura hara agak nya.. huhuhuhu!! mesti penat nak kejar dia nanti...  

Susah nya hidup tanpa kereta

Image
Dari awal bulan 1.5.2012 aku kena pergi kerja, pergi dan balik.. sejauh 32km pergi + balik 32km = 64km. Masa yang di peruntukkan untuk sampai ke destinasi iaitu 40minit. Peh, memang sakit punggung, jauh tu, memang rasa penat sangat naik motor nih!! dah terbiasa dari awal awal kerja dah naik kereta, ni kereta rosak memang rasa susah sangat sangat!!keluar rumah di awal-awal pagi memang sejuk giler,kalau balik kerja sekarang mesti kena hujan, musim hujan dh sekarang ni, kalau hujan dah semestinya aku jua bermandi kan hujan.. sampai rumah terketar-ketar menggigil dan demam. pakal lah kat office ade kerja, kalau tak memang mc jer lah!!

Bila lah kereta aku ni nak siap, dah 2 minggu rasanya kereta tu kat bengkel. hari-hari juga aku lalu depan bengkel kereta tu, rindu kat kereta kancil saya!! harap-harap siap cepat lah kereta berjasa tuh. susah tak ada kereta ni, nak hantar mak belanja barang dapur pun susah. kalau naik motor ni seram juga nak balik malam-malam, kadang-kadang kena kerja malam …

Hak Tetap Hak!! hahahahaha

Image
Hari tu bantuan yang rm500 BR1M nama aku kena reject sebab bapak aku yang dapat!! hurmmm... lepas tu aku isi pulak borang tok saham 1 Malaysia, pon jua kena rejet.. menci tol lah!! tak ada rezeki katanya... Nie plak PM umum kan pasal durian runtuh kepada warga felda..
Ayah dapat 5k, Ibu dapat 5k, Anak-anak pun dapat 5K(bahagi-bahagi kepada beberapa org adik beradik). Tapi masalah nya sekarang ni, emak ayah aku cakap duit nya bagi dia semua. hurmmm ini tidak adil. hahahahhaha!! apa ni mak ayah, ni hak kite orang lah.. huhuhu 


PM yang kata kan ada bahagian untuk anak-anak lah, so mang duit kita orang lah!! nak juga merasa duit tuh, hahahahhaha.. macam gila harta je bunyik nya kan!! hahahahhaa... tapi memang nak juga.. kalau mak tak bagi siap mak ayah, kita jumpa kat mahkamah nanti.. kahkahkahkah (joke).. huhuhuhuhu  

Apa-Apa Nih Main Paksa-Paksa

Image
Hari tu aku terpaksa jadi bidan terjun untuk jadi pengacara majlis untuk majlis tamat kursus usahawan, peserta-peserta nya terdiri daripada usahawan-usahawan kejora, so dia org pon tak berapa kenal aku sangat, jadi nya aku tak adalah malu sangat, tapi kalau dah darah gemuruh tu, still menggigil jugak ler. Aku rasa time tu aku buat terpaksa dan tidak rela kot. Lepas kejadian tersebut, lepas tu aku juga yang kena lagi tuk majlis penutupan kursus, aku rasa ok ler sebab aku yang jadi urusetia nya.


Kali ini pulak, aku di tawar kan pergi kursus pengacaraan pulak oleh pihak pengurusan. Apa nih, aku tak berminat lah. Tak nak lah, aku nih pemalu lah. dah lah darah gemuruh!! Nie tak suka nih, tak suka lah...  Kalau dah di hantar kursus pengacaraan, pas ni kat kejora ada majlis-majlis rasmi aku yang kena. tak nak lah.... takut lah!! Apa ni main paksa-paksa. Tak suka lah!! kang aku berhenti kerja kang!!!! hurmmmmmm Tak  nak lah.... please!!

Result Sijil Pelajaran Malaysia(SPM)

Image
Kepada adik-adik yang nak mengambil result SPM tu good luck ye!! Semoga mendapat keputusan yang terbaik. kalau Gagal tu bawak-bawak lah bersabar dan bertenang ye!! 

Hah ini dia Slip result pertama yang di keluarkkan oleh kementrian pelajaran malaysia.. HAHAHAHAHA (pecah perut ketawa). Kalau terjadi lah macam di atas ini, silap hari bulan boleh mati bunuh diri gamak nya.. 

Ini pulak dah kes terobses sangat!! macam-macam ragam, kalau jpj nampak nih habis lah ko keliling felda kena kejar!! hahahaha

Bagi yang malas nak pergi sekolah amik result spm tuh boleh lah log in menerusi sms yer. GOOD LUCK!!

Alya Alisha Dah 2 Bulan.

Image
Pejam celik, pejam celik dah 2bulan anak buah aku nih!! Kejap je masa berlalu.. Sekarang dah jadi Pak Ngah. Bila ler nak jadi ayah pulak.. huhuhu

Ini anak buah pertama dalam family aku, dah semestinya jadi cucu kesayangan mak bapak aku(atuk&nenek). 

Alya Alisha Hari jadi dia 25/12/2011.. nanti boleh sambut birth day sama-sama dengan pak ngah sekali 27/12/1987. 





Comel kan kiter.. huhuhuhu.. Kalau dah berjalan nanti habis lah rumah nenek kena kemas..