Bercuti Ke Melaka

Pada raya cina hari tu aku bercuti selama 5 hari. Puas nya berjalan-jalan di sekitar bandaraya melaka. dapat menghilangkan strees di minda dan meninggalkkan segala kekusutan kerja-kerja di pejabat.

Aku gerak dari waha pukul 4petang dan sampai ke melaka jam 11malam. sampai je kat bandaraya melaka terus pergi survey hotel-hotel bujdet. Al maklum lah cuti raya cina semua hotel penuh. Akhirnya dapat la juga hotel, aduhai sempit gila bilik nya, tandas dia muat-muat badan je. Malam pertama sampai melaka tu just pergi makan lepas tu masuk bilik and sleep.

Hari kedua di bandaraya melaka, bermula lah sesi pengembaraan. keluar dari bilik hotel terus pergi sarapan dulu. tepat jam 10pagi terus kita orang pergi ke menara taming sari, untuk melihat sejelas nya bandaraya melaka melalu piring tower apa entah. lupa dah nama dia.. hihihihi

Selepas tu pergi ker kapal muzium, berjalan-jalan di sekitar A'famosa dan terjumpa artis tengah shooting. apa lagi skodeng lah artis tengah berlakon. lepas je habis sence dia org berlakon aku pun menghampiri artis tu dan mintak izin bergambar. Peramah juga Yana Samsuddin ni, Dia tengah shooting filem cinta strawberry. hero filem tu adalah pieer andre.

Lepas tu bergerak pi ke jeti sungai melaka untuk melihat bandararaya melaka menaiki bot dan menyusuri sungai melaka. memang indah sangat permandangan kat kawasan tepi-tepian sungai melaka. Seterusya lepas tu kami pergi ke Zoo melaka. nampak nya memang macam tak berbaloi je bayar rm10 satu kepala. tak best langsung zoo melaka. binatang dia macam tak ada, banyak sangkar yang kosong. penat sangat berjalan kaki di dalam zoo tu.

Dalam jam 6petang kita orang pulang balik ke johor, tapi singgah ke bandar penawar. seterusnya menyambung pengembaraan kami. cheek in kat hotel pelangi balau pulak. tidur satu malam di situ, esok nya kami mandi manda di kolam renang hotel tu. lepas tu kite orang terus balik waha..

Memang seronok pengembaraan kali ini, puas sangat. kini yang dapat hasil nya aku demam sampai sekarang nih. seminggu dah demam. semuga cepat sembuh lah hendak nya. amin..

Comments

Popular posts from this blog

Result Sijil Pelajaran Malaysia(SPM)

Mencari Kedamaian Hati

Jalan-Jalan Di Ladang Anggur Sendayan Village.