SBPA Oh SBPA!!



Skim SBPA Di tangguh kan, alohai lepak betoi. Dah planing macam macam nak beli selepas aku tahu nak naik gaji, sekali hampeh ler, lebur semua harapan dan angan-angan.

Tapi kan SBPA ni macam tak berapa nak adil je, kata dulu nak tolong orang bawahan supaya gaji naik lebih sikit lah. Ini aku tengok orang-orang atasan gaji lagi up. Tapi kami ini yang ber jawatan rendah gaji still sama je just naik sikit je.

Setahu kami lah sebenarnya orang bawahan yang lagi bertungkus lumus membuat kerja, Tapi gaji kami ciput je. just cukup-cukup makan je, kadang-kadang lom akhir bulan duit dah habis. kan zaman sekarang semua barang mahal, bayar Bil-bil, minyak petrol lagi dan lain lain.

Orang orang luar pulak berangapan orang kaki tangan kerajaan ni hidup senang, gaji masuk bulan bulan lah tu la ini lah. tapi dia orang tak memahami kami. Kerja swasta ke, kerajaan ke sama je. tekanan dan beban kerja sama je. tidak ada yang berbeza pun. 

Menyentuh sikit isu politik, Bagi kaki tangan kerajaan tuh teruskkan lah menyokong kerajaan walau apa pun yang terjadi. sebab nya gaji yang kita terima bulan bulan tu adalah hasil kerajaan yang beri. jangan lah membelakangkkan kerajaan, macam ada segelintir pihak yang menghasut aku untuk menyokong parti lain.

Walau apa pun, gaji kecik ke apa ke kena lah terima nya dengan redha. kita ni kerja just orang bawahan. kena la akur dan terima je seadanya. kalau ada rezeki inssyallah gaji akan naik. Bersabar lah, Berkerja lah dengan amanah, dan ikhlas..



Ini lah jadual kenaikan gaji untuk kaki tangan kerajaan. Dan nama gred pun sudah di tukar dan juga bebanan kerja makin bertambah. kerja dan terus lah berkerja untuk membangunkan negara ku Malaysia!!


Comments

Popular posts from this blog

Result Sijil Pelajaran Malaysia(SPM)

Mencari Kedamaian Hati

Jalan-Jalan Di Ladang Anggur Sendayan Village.