Posts

Showing posts from February, 2012

5 Kebaikan Makanan Pedas

Image
Ada segelintir dari kita yang tidak makan, makanan yang pedas-pedas. tapi ini lah rahsia di sebalik makanan yang pedas-pedas. 
1. Menurunkan berat badan Siapapun pasti setuju, makanan apapun kalau diberi sambal pasti akan lebih menambat selera. kalau boleh, makanan diet anda pun mesti nak kena ada sambal. kalau hal ini boleh membuat anda boleh menikmati makanan sihat dengan lebih berselera, kenapa tidak? Lagipun, rasa pedas itu boleh meningkatkan metabolismae anda. Kajian menunjukkan bahawa bahan utama dalam cili, iaitu kapsaisin, memiliki efek termogenik yang boleh menyebabkan tubuh membakar kalori ketika mengunyah selama 20 minit.


2. Menyihatkan jantung Hasil kajian juga menunjukkan, budaya makan pedas menyebabkan insiden serangan jantung dan stroke menjadi lebih rendah. Alasanya, cili merah boleh mengurangkan kesan dari kolesterol yang berat, sedangkan kapsaisin pula boleh melawan peradangan. Keduanya merupakan faktor risiko untuk masalah jantung.


3. Mencegah kanser Kemampuan untuk membu…

Cucu Oh Cucu

Image
Sejak beberapa hari ini mak aku sedih je memanjang sebab nya cucu sulung dia dah di bawa pulang oleh papa dan mama nya ke simpang renggam!!!!!!
Menyapu sampah menagis, Siram pokok bunga menangis, Basuh baju menangis. adohai parah sudah!! macam gila meroyan dah jadinya.

Hari-hari bila dia nampak aku buka laptop, mesti dia akan suruh aku buka gambar cucu dia. Lepas tu mula lah dia cakap sorang-sorang. macam angau dah!! hihihihihihhi

Semalam dia dapat webcam(SKYPE) dengan cucu dia, wah wah wah suka bukan main mak aku, senyum sampai ke telinga tu!!

Hari jumaat ini 2/3/2012 cucu dia Nur Alya Alisha nak balik, wah suka gila mak aku. habis lah nanti cucu dia kena gomol-gomol, kena cium-cium. hahahahha

Neelofa Oh Neelofa

Image
Seksi nya neelofa...  Aduh.. mcm artis barat dah!! Kenapo jadi lagu nih..


Comel2 belako adik beradik Neelofa, Sejok je mato den melihat nyo..



Ayu nye... lagi sejok mato den melihatnyo.. So sweet, sangat cantik dan jelita!! Comey...

Jalan-Jalan Di Ladang Anggur Sendayan Village.

Image
Mari beramai-ramai melawat ladang anggur sendayan village di sendayan negeri sembilan..
Permandangan kawasan itu memang cantik, sebab lokasi ladang anggur itu berada dia atas bukit di kawasan tanah tinggi. bayaran nya pun berpatutan iaitu dewasa Rm 5.00 manakala kanak-kanak Rm 3.00 sahaja!!
Memang akan terasa teruja sangat nak melihat buah anggur berjuntai-juntai, macam aneh juga sebab malaysia kan cuaca panas terik, tapi buah anggur dia berbuah lebat kat kawasan ladang itu. kalau terasa nak menjamah buah itu masa kat ladang anggur itu pandai-pandai lah cilok sebab dia tak bagi petik. sudah di racun serangga kata nya..
*jom tengok gambar-gambar yang sempat aku snap!!







Jom Visit Tempat-tempat menarik di malaysia!!! Malaysia juga banyak tempat menarik untuk di lawati dan di kunjungi.. Selamat Bercuti.

Siti Nurhaliza Cuci Pinggan.

Image
Comey siti nurhaliza mencuci pinggan mangkuk, adakah ini bekas boyfriend siti nurhaliza???  hihihihihihi kantoi Ini di zaman siti nurhaliza sebelum jadi artis agak nya. Rasa nya sekarang ini dia tak buat dah kot benda-benda ini semua, semua mesti orang gaji dia yang buat..


Nak kiss sikit buleh tak, nak tumpang semangkuk... muahhhhhh!! hhahahaha

Lawatan Sambil Belajar Bersama Usahawan Kejora

Image
Syok nya pergi jalan-jalan bawak usahawan KEJORA pergi lawatan sambil belajar pada 17-2-2012 sampai 18-2-2012.


Tempat Pertama yang kami pergi adalah ladang rempah ratus nasuha di pagoh, muar.

Tempat Kedua yang di tuju adalah salah satu kilang coklat Beryl's di seri kembangan selangor, puas dapat tengok coklat, dapat makan nya haram.. nak kena beli!!

Tempat Ketiga yang kami pergi adalah di Kilang roti high 5 di shah alam selangor, terbaik lah kilang nih.. memang teruja sangat kat kilang ini, sebab siap ada muzium dan siap dapat ole2. 



Tempat terakhir yang kami pergi adalah ladang anggur sendayan village, seronok bukan kepalang bila dapat pegang buah anggur fresh dari pokok.. mang view dia sangat cantik kat sana.. berbaloi lah bayar rm3, puas aku makan anggur walaupun curi curi makan. hahahahaha.. pekerja ladang cakap buah anggur tu baru di spry racun, aku peduli apa. aku nak makan juga, huhuhuhu

Kad Perkahwinan Lisa Surihani Dan Yusry

Image
Simple nya kad jemputan kawin lisa surihani dan yusry, apa-apa pon terima kasih lah sebab tak undang saya ke majlis kawin anda.. huhuhu PROPA sungguh, tak ape lah kalau tak jemput pun ae, x kisah pun der ..        hihihihi  SELAMAT PENGANTIN BARU, SEMOGA KEKAL KE AKHIR HAYAT!!

7 Tips Untuk Mengempiskan Perut.

Image
Ramai yang mungkin sedar perubahan fizikal badan mempengaruhi cara pembawakan diri seseorang apabila berdepan dengan orang ramai.
Perubahan fizikal seperti ‘perut buncit’ kadang-kadang membuatkan seseorang itu berasa malu atau tidak mempunyai keyakinan diri apabila ingin menonjolkan diri di khalayak ramai.
Malah, apabila tidak mempunyai fizikal yang menarik seperti artis atau pembina badan, mungkin akan membuatkan individu itu berasa lebih tersisih dan berfikir negatif setiap masa.
Pun begitu, terdapat cara yang sesuai untuk lelaki mahu pun wanita untuk mengatasi masalah  mempunyai perut buncit. Tidak salah untuk mencubakan? Antara cara-cara untuk mengempiskan perut adalah:
1. Minum air masak yang banyak.
Apabila tubuh badan kita menerima sumber air yang banyak, keadaan itu akan mencairkan kuantiti sodium dalam tubuh badan sehingga membolehkan kuantiti air yang keluar dari tubuh badan juga meningkat. Mendapatkan jumlah air yang banyak juga akan menjaminkan fungsi hempedu yang lebih efektif…

Nak Buat Apa Ini Hari??

Image
Ke mana lah kaki ku hendak melangkah sekarang ini. cuti panjang ini tapi masalah nya duit pulak dah habis, aduhai seribu kali sayang. Tak kan nak duduk rumah je 4hari cuti ini, nak pergi jalan jalan dekat dekat pun kena juga stand by duit, duit minyak lagi, makan lagi dan lain lain.
Kalau duduk rumah pun asyik berfacebook je, bosan nya. nak karaoke sorang-sorang kat rumah pon bosan juga nih. nak tidur dari pagi sampai ke malam lagi lah rugi, macam buang masa je. erm nak buat apa ae, nak menonton dvd tak ada cerita baru pulak. erm duduk termenung je lah nampak nya!!