Susah nya hidup tanpa kereta



Dari awal bulan 1.5.2012 aku kena pergi kerja, pergi dan balik.. sejauh 32km pergi + balik 32km = 64km. Masa yang di peruntukkan untuk sampai ke destinasi iaitu 40minit. Peh, memang sakit punggung, jauh tu, memang rasa penat sangat naik motor nih!! dah terbiasa dari awal awal kerja dah naik kereta, ni kereta rosak memang rasa susah sangat sangat!!keluar rumah di awal-awal pagi memang sejuk giler,kalau balik kerja sekarang mesti kena hujan, musim hujan dh sekarang ni, kalau hujan dah semestinya aku jua bermandi kan hujan.. sampai rumah terketar-ketar menggigil dan demam. pakal lah kat office ade kerja, kalau tak memang mc jer lah!!


Bila lah kereta aku ni nak siap, dah 2 minggu rasanya kereta tu kat bengkel. hari-hari juga aku lalu depan bengkel kereta tu, rindu kat kereta kancil saya!! harap-harap siap cepat lah kereta berjasa tuh. susah tak ada kereta ni, nak hantar mak belanja barang dapur pun susah. kalau naik motor ni seram juga nak balik malam-malam, kadang-kadang kena kerja malam (ot) agak menyeram kan juga lah kalau balik mesti melalui kawasan kebun ladang tuh, kawasan angker kata nya(dari bandar penawar-felda sungai mas-felda lok heng dan sampai lah ke waha). Memang meremang lah segala bulu yang ada kalau lalu jambatan sungai mas. Harap-harap kereta cepat lah siap... cepat lah penderitaan ku ini berakhir.. hihihihi

Comments

  1. terjumpa info ni, pasal demam…. sharing is caring :) - Cara Redakan Panas Demam Dengan Mudah

    ReplyDelete
  2. terima kasih sbb bg info!!! harap2, kereta cpt la siap!! amin

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Result Sijil Pelajaran Malaysia(SPM)

Mencari Kedamaian Hati

Jalan-Jalan Di Ladang Anggur Sendayan Village.