Posts

Showing posts from July, 2012

Hari Pertama Puasa

Image
Selamat Menyambut Bulan Ramadhan 
Hari pertama puasa memang rasa lain macam sungguh, tetapi aku tunggu dan tertunggu hadirnaya ramadhan tiap-tiap tahun. rasa gembira sangat sangat bila tiba nya ramadhan. Hari pertama puasa aku cuma sahur minum susu sd II dan Apple Cider jer. Rasa Senak pulak perut ni. Harap-harap boleh kurus lah tahun 2012 ni. aku dah bermodal rm8oo untuk susu sd II. harapan nya semoga ada sirna dan harapan yang aku usahakkan ini akan berjaya dan sukses.. inssyallah.. amin!!! 


Pengembaraan Ke Perak!!

Image
Majlis Perasmian RTC Di Seputih Selama, Perak
11 sampai 13 julai 2012 aku pergi ke Perak, Mak ai jauh giler perjalanan. Tempat aku nak pergi ni dah nak ke sempadan pulau pinang. memang jauh sangat, rasa nak patah pinggang ni duduk dalam bus. nama je bus ekspres tapi hampeh betul lah. orang biasanya naik bus ekspres kebiasanya mesti kesejukan sampai tak cukup kain nak di tarik untuk berselimut sebab kesejukan. Tapi naik bus ekspres yang ini kan, aku rasa macam  nak buka baju je. panas giler lah siot sebab air cond rosak. memang boleh gila lah duduk dalam bus ni.
Ini lah Hotel Tempat Aku Menginap!! Best Best Best
Sehari Perjalanan pergi, sehari untuk program majlis perasmian RTC di Kg seputih, Perak. Memang ramai orang kampung datang serbu tuh. lagi-lagi ada fiesta makan durian, yang malang nya aku tak sempat rasa pun durian tu. sebab nya dah kena blocking tempat tu dengan orang-orang awam. tak apa lah, kira tak ada rezeki lah tu. tak apa nanti aku beli sendiri jer. Dan juga satu hari lagi…