Kawan Makan Kawan...



Sampai nya hati seorang kawan baik aku sendiri tikam aku dari belakang. Ini semua semata-mata sebab bisnes dia. Ya allah , Hati ini macam nak tertanggal dah aku rasa. aku di permain kan dengan kata-katanya lalu ak terjebak dengan rancangan jahat dia. tetapi aku bersyukur aku tidak melabur wang dengan bisnes yang dia join melaui kenalanya yang berada dekat kuala lumpur. 

Mulai dari sekarang aku tidak akan percaya dekat sesiapa lagi, sedang kan kawan baik pun mampu musnah kan kita ini kan pula orang luar yang kita tidak kenal asal usul nya. memang trgais betul lah tahun 2013 ini untuk aku. rasa pengalaman ini akan aku ingat sampai bila-bila dan menjadi pengajaran buat aku. Jangan sesekali mudah percaya kan orang, dan jangan termakan budi orang. kelak binasa nanti diri sendiri. Orang yang kita kenal atau pun tidak, jika berbuat baik kat kita' mesti ada 1000 agenda yang dia rencenakan untuk kita. jadi kena berhati-hati lah untuk aku dan juga kawan-kawan yang lain!!

Selalu yang akan menjadi mangsa-mangsa ini adalah kakitangan kerajaan. sebab nya dia orang boleh membuat loan peribadi. so, semua ini menjadi titik hitam untuk aku!! jadikan semua tu sebagai iktibar untuk masa hadapan!! pilih kawan yang betul-betul kawan. bukan kawan yang makan kawan!!

Comments

  1. Salam bro...tengah blogwalking ni...huhu.. Alaa..biasala tu,kerna wang dan mengimpikan sorga dunia..mang camtu la tu..tp xpa bro, bro kena makan, biarkan..redha..manatau ble bt modal utk mdptkn sorga akhirat.. he.. =)

    -insya allah

    ReplyDelete
  2. salam... skrg ni kat pejabat ak wt hal ak je. ak dh x nk amik port ag pasai sesiapa. janji kije settle... skrg ni kat opis ak.. ramai gile soh ak join MLM.. ape ler nk jd

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Result Sijil Pelajaran Malaysia(SPM)

Mencari Kedamaian Hati

Jalan-Jalan Di Ladang Anggur Sendayan Village.